Sådan opretter du realistiske plastikteksturer i Cinema 4D (C4D) - Fuld vejledning

Til gengivelse tip, finder vi Cinema 4D, en specialiseret software til denne type arbejde, der med få værktøjer og en enkel måde at bruge dem på, er muligt at skabe realistiske plastikbilleder og teksturer på kort tid og spille mellem farver.

Hvis du vil vide, hvad rendering er, og hvordan man skaber realistiske plastikteksturer i Cinema 4D (C4D) kan du fortsætte med at læse denne artikel, hvor vi på en grundlæggende måde forklarer måderne at bruge forskellige værktøjer til at generere nævnte teksturer.

Indeks
  1. Hvad er Cinema 4D (C4D) og gengivelse?
  2. Hvad er plastikteksturer i Cinema 4D (C4D)?
  3. Trin til at skabe realistiske plastikteksturer i Cinema 4D (C4D)?

Hvad er Cinema 4D (C4D) og gengivelse?

Cinema 4D eller C4D kan defineres som en designapplikation, der tillader animere og skabe grafik til forskellige formål. Det blev skabt af et tysk firma (Maxon) og tjente kun til Commodore Amiga-systemet, men senere blev det eksporteret til klassikerne, idet det kunne være en del af de fleste versioner af Windows og MacOS.

Det er kendetegnet ved at være en meget enkel applikation at lære at bruge og også ved at have værktøjer, der tillader det høj gengivelseshastighed. Vi kan også fremhæve, at den har en let manipuleret grænseflade, og en anden karakteristisk funktion er dens store alsidighed og dens værktøjer til at skabe 2D- og 3D-modeller.

Men i virkeligheden er den mest enestående funktion gengivelse, at være i stand til at gengive en gengivelse inden for få sekunder for brugeren. Du kan oprette objekter i forskellige planer, vektorisere og også skabe billeder af objekter med plastik teksturer så realistiske, at de ligner at fotografere med et spejlreflekskamera på en professionel måde.

Hvad er plastikteksturer i Cinema 4D (C4D)?

For at forstå, hvad en realistisk plastik tekstur skal vi først være meget tydelige omkring begrebet tekstur som sådan, og hvad det refererer til i det kunstneriske felt.

I denne forstand kan tekstur defineres som det ydre fysiske udseende af ethvert objekt; Det er vigtigt at bemærke, at dette udtryk er meget brugt i kunsten, især i maleri.

En tekstur kan være af forskellige typer afhængigt af de vigtigste egenskaber ved dens overflade. Der kan også være en tekstur ru, glat, blød og jævn ru . Nuancen af ​​dette er et nøgleelement i den plastiske kunst.

Hvad er en plastisk tekstur i et designprogram som Cinema 4D er det andet spørgsmål; Vi kan nemt besvare dette spørgsmål med det, der allerede er blevet forklaret i det foregående afsnit.

Derfor, en plastik tekstur i C4D er et billede, der er blevet lavet eller bearbejdet i det samme program, eller i et medie uden for det, som behandles af en proces, hvor det opnår en af ​​de ovennævnte egenskaber, det vil sige, at det når en tekstur, der kan være ru eller glat, og glat eller ru. Sidstnævnte afhænger af den proces, som brugeren har valgt.

Trin til at skabe realistiske plastikteksturer i Cinema 4D (C4D)?

For processen med at skabe realistiske plastikteksturer i Cinema 4D er det vigtigt, at du kender ovenstående begreber, som f.eks. gengivet, hvilket er en proces, man også kan lave med andre programmer, og dermed blive ved med at lære det pågældende program. .

Lad os først tage et billede eller et moduleret billede med god belysning, gerne i 3D-format, og vi gør det tilgængeligt i vores regneark.

Senere vil vi gå til gengivelsesværktøjet, der er i den øverste bjælke i den centrale position, og vi vil på få sekunder opnå effekten af ​​nævnte proces, nu i stand til at observere en realistisk billede og måske ser det (tekstur) lidt uigennemsigtigt ud, som gips.

Det næste trin er at dobbeltklikke på den nederste bjælke, hvor et nyt objekt er oprettet. Til dette vil vi lægge nogle funktioner såsom reflekterende , så klikker vi på slet og objektet forsvinder; Grunden til dette er at have mulighed for at give dette objekt et reflekterende udseende med "Tilføj" værktøjet – GGX, som vi finder der.

Vi sender dette sidste objekt via Layer Fresnel-indstillingen og derefter via Dielectric. For at afslutte vil vi placere objektet mellem de renderede modeller, og der vil vi bemærke en ændring i tekstur allerede realistisk. Derfra kan du lege med de farver, du vil have på den.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Go up